Data publikacji: 2018-10-30

Konferencja prasowa Bezpartyjnych Samorządowców – Mazowsze potrzebuje usprawnienia komunikacji!

Konferencja prasowa Bezpartyjnych Samorządowców.
Podziękowaliśmy Wyborcom za oddane na Bezpartyjnych głosy oraz przedstawiliśmy program budowy parkingów metropolitalnych jako najważniejszy element ograniczania korków i smogu w Warszawie.

 

 

 

 

MAZOWSZE POTRZEBUJE USPRAWNIENIA KOMUNIKACJI!

Bezpartyjni Samorządowcy proponują rozwiązania problemu komunikacji metropolitalnej. Proponujemy obywatelom Mazowsza zorganizowanie parkingów metropolitalnych by mogli się przesiąść do komunikacji podmiejskiej. Już dziś taka praktyka funkcjonuje, ale w za małej skali.

Wystarczy popatrzeć na parkujące samochody wokół stacji kolei podmiejskiej. Chcemy by władze Mazowsza i Warszawy oraz samorządy Mazowsza wspólnie doprowadziły do wybudowania 100-200 tys. miejsc parkingowych wzdłuż tras dojazdowych do Warszawy. Przy przystankach autobusowych i kolejowych. Trzeba też zwiększyć częstotliwość kursowania komunikacji publicznej. Kolejowej i autobusowej. Prywatnej i publicznej.

Bezpartyjni Samorządowcy Mazowsza chcą doprowadzić do zorganizowania właściwego metropolitalnego systemu komunikacji i transportu publicznego. Obecnego systemu nie negujemy, ale ma szereg niedoskonałości i nie spełnia potrzeb. Podstawowym problemem jest uciążliwy dojazd do Warszawy, szczególnie w godzinach rannych no i powrót z Warszawy do domu. Codziennie do Warszawy wjeżdża ponad 0,5 mln samochodów. Taka ilość samochodów blokuje drogi dojazdowe do miasta i tworzy korki w mieście. Tego problemu nie da się rozwiązać poszerzając drogi lub budując kolejne. Ten system nie ma już rezerw.

Planowane koszty budowy ok. 200 tys. miejsc parkingowych to ok. 1,5 mld (7,5 tys. za 1mp). Do tego dojdą koszty gruntu i zwiększonego transportu razem ok. 0,5 mld zł. To pozwoli zmniejszyć ruch w Warszawie o ok. 20%, bo po Warszawie jeździ ok. 1 mln samochodów.

To są koszty porównywalne z budową jednego mostu przez Wisłę wraz z drogami dojazdowymi, a budowa tego mostu niewiele by pomogła na korki.

To są koszty porównywalne z planowanymi przez niektórych 17 podziemnymi wielo poziomowymi parkingami w centrum Warszawy na 20-30 tys. mp. One korków nie rozładują tylko zwiększą o kolejnych dojeżdżających do Warszawy jak będą mieli gdzie zaparkować. Koszt jednego miejsca w takim parkingu to ok. 75 tys. zł, czyli 10 razy drożej. Do tego wysoki koszt eksploatacji ok. 5 tys. zł za 1 mp rocznie (źródło budżet miasta).

0
0